loading...
سفیران جوان
najim sarhadi بازدید : 42 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (1)

برگزاری نمایشگاه نقاشی 

زمان :26 بهمن 92 لغایت 1 اسفند 92

مکان : خیابان مثلا آزدی نگارخانه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان
ساعت بازدید صبح و عصر 

سیما سردار زهی هنرمند نقاشی است که قریب چهار سال است نامی آشنا در عرصه هنر نقاشی پیدا کرده است. او اولین هنر مند زنی است که با جان ودل این شاخه هنری را پذیرفت و خستگی ناپذیر با تمام مشکلاتی که داشت روی به این هنر نهاد وتوانست از تجربه استاد یادگار زاده پیشرفت چشمگیری داشته باشد طوری که او توانست در آغاز کار هنری اش موفقیت های فراوانی کسب کند. او توانست در یکی دوسال اخیر واقعا هنرش را به همه نشان دهد و ثابت کند که زنان بلوچ مشتاق به هنر توانایی هنر آفرینی را دارند و او یکی از آنها است.

سیما سردار زهی از آغاز فعالیت هنری اش تا حالا چندین نمایشگاه نقاشی و طراحی برپا کرده است که یکی از دیگری بهتر و پربار تر بوده است. برای این هنرمند پرتلاش زن بلوچ آرزوی سلامتی وموفقیت داریم وامید است در آینده نزدیک شاهد افزایش هنر مندان زن در جمع سایر هنر مندان چابهار و کشور عزیزمان ایران باشیم.

najim sarhadi بازدید : 8 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

چرا برخی نمایش های که در جشنواره استانی شرکت داشته ،هنوز اجرای عموم نرفته اند ؟

طبق یکی از بند های فرخوان جشنواره تئاتر (مايش‌هاي متقاضي حضور در اين بخش بايد در محدوده زماني پانزدهم بهمن 1391 تا پنجم دي 1392 در يكي از تالارهاي نمايش (در تهران، حداقل 15 اجرا و در شهرستان‌ها، حداقل 7 اجرا) به صحنه رفته باشند. ارايه اسناد معتبر در تأييد نكات ذكر شده ضروري است.)

به درخواست کارگردانان شرکت کننده در جشنواره با تلاش های و پیگیری های رئیس انجمن نمایش استان ، و به دلیل کمبود وقت کافی قرار بر این شد تا اجرا های عموم پس از جشنواره استانی بر روی صحنه روند و به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای در زاهدان ، این موضوع به عقب تر رانده شد .

اما پس از گذشت 5 دی ماه و دل سرد شدن علاقمندان به هنر تئاتر بر اجرای عموم های که وعده داده شده هست ، اکنون باید از کارگردانان و مسئولین پرسید که واقعا چرا هنوز مایش های ، شرق اینک به کارگردانی آقای مهدی تقی زاده ، سرنوشت غم انگیز یک جنگیر به کارگردانی آقای علی جامی ، نمایش رویایی آمریکایی به کارگردانی آقای مجتبی رضایی از زاهدان و نمایش آوای دختر نمیروز به کارگردانی آقای احمد گل بیگی هنوز به اجرای عموم نرفته اند و تنها نمایش های آسمان روزهای برفی به کارگردان آقای احسان سالاری و نمایش زهم و کپن به کارگردانی آقای ملازهی به اجرای عموم در آمده اند .

 

najim sarhadi بازدید : 22 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)

صدا و سیما در موضوع ممنوع التصویر شدنم خیلی مقصر بود

محمود بصیری بازیگری که گفته می شد طی هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل شباهت با این رییس جمهور، ممنوع الکار شده اما هر ماه حقوق خوبی به جیب می زند(!) در تازه ترین گفتگویش با نژلا پیکانیان در «جمهوریت» با مهمل خواندن اینکه در دروان ممنوع الکاری حقوق می گرفته از این سخن گفت که هرچند هیچ کس به طور رسمی به او نگفته بود ممنوع الکار شده اما وقتی می دید هر کارگردانی که به او پیشنهاد نقشی را می دهد بعد از مدتی غیب می شود دریافت که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. متن کامل گفته های بصیری در این باره را در ادامه می خوانید:

نه عزا می رفتم نه عروسی تا حرف و حدیث نشنوم

در این مدت که کار نمی کردم هیچ وقت به طور رسمی به من نگفتند بازی نکن. همه هم از این موضوع خبر نداشتند و به همین خاطر با من بازی در کارشان تماس می گرفتند، اما بعد از چند روز هیچ خبری از آنها نمی شد! هنوز هم چند تا از فیلمنامه ها را دارم. این یعنی چه؟ همه چیز را که نباید مطرح کرد. حتی قرار بود با آقای استاد محمد یک تئاتر کار کنم که اجازه آن را هم ندادند. در صورتیکه نمایشنامه آن کار که اسمش «انتری که لوطیش مرده بود » را استاد محمد 14-15 سال پیش نوشته بود و تصمیم داشت سه یا چهار سال پیش اجرایش کند اما نشد و او هم از دنیا رفت. او می خواست در این کار بلاهایی که اعتیاد سر آدم می آورد را نمایش دهد اما نشد. خیلی از دوستان وقتی با من تماس می گرفتند می گفتند می دانی ممنوع الکار شده ای؟ من خودم تعجب می کردم اما وقتی می دیدم کارگردان ها به سراغم نمی آیند حدس زدم یک خبرهایی هست. در تمام این دوران سعی کردم درهیچ مجلسی نروم، نه عزا نه عروسی. چون مردم جملاتی می گفتند که من اذیت می شدم. به مراسمی که هنرمندان و پیشکسوتان را دعوت می کردند هم نرفتم، چون نه مسئولین را می شناختم نه آنها برای من کاری می کردند که بخواهم به مراسم شامشان بروم. من نباید دنبال وزیر ارشاد بروم او خودش باید سراغ هنرمندانی که الان خانه نشین هستند و کار نمی کنند را بگیرد و از احوال آنها با خبر شود.

نه وزیر ارشاد می خواهم نه قطعه هنرمندان

من امیدوارم وزیر ارشاد دولت جدید اهل هنر و هنر دوست دوست تا اوضاع بهتر شود. با وعده و وعید هیچ چیز درست نمی شود. انشالله این حرکت های مثبتی که انجام دادند ادامه داشته باشد و فقط نمایشی نباشد. حرف را باید در عمل ثابت کرد وگرنه هیچ فایده ای ندارد. من هنرمند نه وزیر ارشاد می خواهم و نه قطعه هنرمندان. بیمه هم به درد من نمی خورد و الان هم بیمه نیستم. برای من محبت مردم کافی است و لطف خدا که شامل حالم بوده.

نه از خانه دو طبقه خبری بود نه ماشین صفر

در این چند سال که کار نکردم خودم شایعات زیادی شنیدم، از خانه دو طبقه و ماشین صفر گرفته تا حقوق ماهیانه دو میلیون تومانی. اما همه این ها واقعا شایعه بود چون نه از این خبرها بود و نه اینکه من آدمی هستم که بخواهم این چیزها را قبول کنم. اما به نظرم صدا و سیما در موضوع ممنوع التصویر شدن من خیلی مقصر بود. چون سال 85 که سریال «کتابفروشی هدهد» پخش می شد، آن را پخش کردند امابعد از آن تیزرهای من را از برنامه های طنز حذف کردند. در این مدت هیچ کس حتی یک ریال هم به من نداده، من فقیر پول بازیگری نیستم و حتی چند کار هم پیشنهاد شد که خودم دوست نداشتم بازی کنم. در تمام این مدت هم سعی کردم سکوت کنم و حرفی بر زبان نیاورم چون نظرم این است اگر کسی کار بدی انجام داده و من هم مثل او رفتار کنم پس چه فرقی با او دارم. من دلم نمی آید دل کسی را بشکانم و سعی می کنم راه خودم را بروم. من به غیر از بازیگری شغل دیگری نداشتم و ندارم اما سعی کردم با شرافت زندگی کنم. خوشحالم از این بابت که در این سینما کار بدی در حق هیچ کس انجام ندادم و تا جاییکه از دستم بر آمده برای همه قدم برداشتم. من نباید از خودم تعریف کنم و این کار را هم نمی کنم اما همه تلاشم را کردم در سینما محبوب باشم.

می خواهم با دوچرخه تا کرج بروم

در همه این چند سالی که بیکار بودم جز محمود استاد محمد، آقای رشیدی و همسرشان و خانم مرضیه برومند هیچ کس سراغی از من نگرفت. البته من از هیچ کس هم انتظار ندارم اما باز هم خودم به همه دوستان سر می زنم و به آنها تلفن می کنم. این دو-سه سالی که دیدم یک مقدار ضعیف شده و رفت و آمدم مشکل است شاید کمتر بتوانم به دیدار دوستانم بروم اما حال همه شان را تلفنی بپرسم. من با همین دوچرخه ای که دارم همه جا رفتم حتی خانه دوستانی که شمال شهر بوده هم رفتم اما الان بخاطر دید کم چشم هایم برایم سخت شده. اگر چشمم خوب شود برنامه ریزی می کنم با دوچرخه ام تا کرج هم بروم.

عکس گرفتن چیزی از من کم نمی کند

با مردم همیشه باید ارتباط و برخورد خوبی داشت، کسی که من را در خیابان یا هر جای دیگری می بیند یک لحظه به من رسیده و برخوردی که من با او دارم همیشه در ذهنش خواهد ماند، بنابراین سعی می کنم رفتار شایسته ای داشته باشم. او دیگر می رود و پیدایش نمی شود اما برای همیشه تصویر بدی از من در ذهنش خواهد ماند. چرا ما باید این کار بکنیم، مگر چند لحظه عکس گرفتن و حال و احوال کردن چیزی از آدم کم می کند که بعضی ها آن را از مردم دریغ می کنند. متاسفانه ما در هنر آدم های کم جنبه ای داریم که تا وقتی یک سر سوزن معروف می شوند یادشان می روند که بودند و برای چه آمدند و چه باید بکنند. همین ها آینده سینما و هنر را هم خراب می کند چون جوان تر ها آنها را الگو قرار می دهند و معلوم نیست چه پیش خواهد آمد.

دوست دارم به یاد سعدی افشار تئاتر اجرا کنم

الان هم فیلم و سینما را دوست دارم و گاهی اوقات سریال های تلویزیون را هم می بینم اما باید دید آن فیلم من را نگه می دارد که تا آخر دنبالش کنم یا نه. ولی خیلی حوصله سینما رفتن ندارم، چون واقعا هر فیلمی ارزش وقت گذاشتن ندارد. اما هنوز هم تئاتر می روم و دوست دارم به یاد سعدی افشار کاری را اجرا کنم.

najim sarhadi بازدید : 23 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)

انفجار مرگبار در پشت صحنه‌ پروژه ده‌نمکی / 5 کشته و 2 زخمی

در حالی که مراحل پایانی فیلم «معراجی‌ها» در حال انجام بود، صبح امروز، ‌18 دی‌ماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخ داد.

بر اثر این انفجار، حداقل 5 نفر کشته شدند، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس، جواد شریفی‌راد مسوول جلوه‌های ویژه ، رضا فرجی دستیار تولید، مهدی مرادی جلوه‌های ویژه، جمشید اصفهانی‌فر نگهبان از کشته شدگان این حادثه هستند.

حمید شهیری طراح صحنه و مرتضی مولایی در بیمارستان بستری شدند.

عضو هیأت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما با تأیید خبر انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود ده‌نمکی گفت: این انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داده است.

مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.

این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.

شوقی با اشاره به اینکه در حدود 600 فیلم و تجربه حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد، گفت: همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراض‌هایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن سه چهار نفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» هستیم.

به گفته‌ی وی؛ این اتفاق در شهرک سینمایی دفاع مقدس و در حالی که فیلمبرداری فیلم «معراجی‌ها» به روزهای پایانی خود رسیده، رخ داده است.

نسخه اولیه فیلم «معراجی‌ها» در حالیکه 10 درصد فیلمبرداری باقی‌مانده بود، اوایل دی ماه به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

در خلاصه داستان «معراجی‌ها» آمده است: قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاهها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب وجنجال در دانشگاه می‌کنند که آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند...

در این فیلم بیش از 40 بازیگر حضور دارند که به محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، سید جواد هاشمی،‌ مهرداد ضیایی، مهران رجبی، نیما شاهرخ شاهی،برزو ارجمند، امیر نوری، کاوه خداشناس، حسین مهری، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغرنقی زاده، اسماعیل سلطانیان ، بهاره افشاری، مریم کاویانی، پوراندخت مهیمن، لاله صبوری، سمانه پاکدل و حدیثه تهرانی می‌توان اشاره کرد.

پروژه «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی قرار بود در صورت انتخاب، با نسخه سینمایی در جشنواره فجر امسال شرکت کند و سپس به صورت مجموعه تلویزیونی از شبکه اول سیما پخش‌ شود.

پشت صحنه فیلم معراجی‌ها

najim sarhadi بازدید : 11 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)
نظر به استقبال فیلمسازان
ثبت نام در سامانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 ادامه دارد
سامانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 تا تاریخ چهارشنبه 25 دی ماه برای ثبت نام فیلمسازان علاقمند به شرکت در جشنواره باز خواهد بود.





سامانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 تا تاریخ چهارشنبه 25 دی ماه برای ثبت نام فیلمسازان علاقمند به شرکت در جشنواره باز خواهد بود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، دبیرخانه جشنواره با اشاره به درخواست های مکرر شرکت کنندگان و با توجه به ترافیک ایجاد شده در سامانه که سبب ساز مشکلاتی در روند ثبت نام شده بود ، مهلت ثبت اثر را به مدت یک هفته تمدید کرد.

همچنین این دبیرخانه ضمن اعلام خبر فوق از فیلمسازان و علاقمندان شرکت کننده خواست به علت جلوگیری از افزایش بار ترافیکی سامانه ، سریع تر به ثبت نام و ارسال اثر یا آثار خود اقدام کنند.

گفتنی است این جشنواره با شعار سینمای اخلاق؛ در چهار بخش اصلی، بین الملل، سینمای اخلاق و چشم انداز 1404 از 7 تا 9 اسفندماه در حوزه هنری و سینما آزادی برگزار خواهد شد.
فیلم کوتاه 100 یا همان 100 ثانیه اکنون جزو بزرگترین جشنواره های بین المللی ایران می باشد.

درباره ما
این سایت جهت اطلاع رسانی به موقع و دقیق درباره موضوعات مربوط به هنر و فرهنگ زاهدان می باشد. با عضویت در سایت و میتوانید مطالب مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید و با عضویت در انجمن هنر دوستان وارد بحث درباره هنر استان شوید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چرا برخی نمایش های که در جشنواره استانی شرکت داشته ،هنوز اجرای عموم نرفته اند ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 356
  • بازدید کلی : 7,752